.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت تداوم هم اندیشی بانوان نخبه و مدیران مازندران
ضرورت تداوم هم اندیشی بانوان نخبه و مدیران مازندران

 

شمال نیوز / مریم فلاح - روانشناس : امروزه نقش زنان در جامعه ، شاید به نسبت گذشته پررنگ تر شدهباشد اما به معنای این نیست که از همه ظرفیت های علمی ، تجربی و کارآفرینی بانوان توانمند به خوبی استفاده شده است .

 

در استان مازندران نیز رشد قرار گرفتن بانوان را در مناصب اداری و دولتی شاهد بودیم اما با همه این ها تنها یک معاون استاندار ، چند مدیرکل و معاون مدیرکل و بخشدار تمام سهم نیمی از جمعیت استان از مدیریت ها است که هیچگاه نتوانست بانوان را راضی کند و به عنوان گامی با اهمیت ، مورد توجه قرار گیرد .

 

بدون تردید وقتی از قرار گرفتن بانوان شایسته بر مناصب مختلف سخن می گوییم اعتقاد داریم که زنان با توجه به درک درست از جایگاه و همجنسان خود می توانند در حوزه های تقنین و اجرا برای  جامعه هدف ،  موثرتر بوده و حداقل از مردان بیشتر این شرایط و ملاحظات را درک کنند .

 

زنان نه تنها در شرایط برابر با مردان بلکه حتی با وجود توانمندی های بسیار بالاتر از مردان، دیده نمی شوند و تنها در صورت ناچاری از سوی مدیران بالادستی به مناصب مشاوره ای و یا کم اهمیت منصوب می شوند ..

 

به هر روی حال که تا رسیدن به شرایط آرمانی تصدی بانوان در مسئولیت های قابل انتظار فاصله زیادی داریم ، آگاهی و روشنگری از این جایگاه و انتظارات بانوان در اداره کشور در همه ابعاد یکی از ضروریات امروز جامعه زنان به شمار می رود تا مدیران ما با درک بهتر در این خصوص تصمیم سازی و اجرا نمایند .

 

در همین راستا اقدام موثر و قابل توجه ای که باید صورت پذیرد برگزاری نشست های هم اندیشی بانوان نخبه و اندیشمند با مدیران ارشد و میانی استان است که خوشبختانه ، اکنون با محوریت اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران کلید خورده است .

 

یکی از این نشست های راهگشا و امیدوارکننده ، هم اندیشی بانوان فعال در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و حقوقی با میزبانی و حضورارزشمند حجت الاسلام اکبری رئیس کل محترم دادگستری استان و معاونین محترم ایشان با همت و تلاش سرکار خانم دکتر طوسی بود که نوید بخش مشارکت زنان اندیشمند و نخبه در تصمیم سازی های مهم در حوزه زنان و خانواده و حمایت از خقوق زنان به عنوان نیمی از جامعه بشمار می رود .

 

تحلیل ها ، ایده ها و راهبردهای بانوان نخبه و فرهیخته مازندران به ویژه در ارتباط با حقوق کودکان، زنان، اورژانس ها و آسیب های اجتماعی و تبعیض های موجود در عرصه تولید و کارآفرینی زنان نشان دهنده دغدغه های موجود در جامعه بوده که مورد توجه مسئولان قضایی استان قرار گرفت .

 

از نکات مهم این نشست پربار اینکه ؛ حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران ، بر اساس نظرات و پیشنهادات حاضرین، با تشریح ماموریت دستگاه قضایی، برای اکثریتِ مواردِ مطروحه، دستورات لازمِ اجرایی و پیگیری صادر نمودند .


به نظر می رسد برگزاری موفق و رضایتبخش این نشست می تواند سرلوحه برگزاری سلسله نشست های مشترک اینچنینی در حوزه بانوان مازندران بوده و همه مدیران ارشد استان و روسای دستگاههای اداری نیز با میزبانی بانوان نخبه و فرهیخته مازندران  بحث های کارشناسی را شنیده و راههای برون رفت از معضلات و مشکلات حوزه بانوان و خانواده را در استان تبیین و مرتفع نمایند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.